Cliëntenraad
De cliëntenraad vertegenwoordigt de deelnemers van het hartrevalidatieprogramma. De leden denken mee over onderwerpen die belangrijk zijn voor de deelnemers.

Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad bestaat uit mensen die eerder bij Capri revalideerden. Zij geven Capri advies over de verbeteringen in de revalidatie en wat het beste is voor deelnemers, hun partner en familie. De leden van de cliëntenraad bekijken de revalidatie vanuit hun eigen ervaringen. Zij hebben een andere blik dan onze eigen professionals. De mening en adviezen van (oud-)deelnemers zijn voor Capri erg belangrijk om een goede revalidatie te kunnen bieden.
Advies voor verbeteringen
Het bestuur houdt de cliëntenraad op de hoogte van ontwikkelingen binnen Capri en de revalidatie. Deelnemers kunnen hun mening geven via vragenlijsten en per mail. Ook gaan de leden soms langs in de sportzalen om deelnemers te spreken over hun ervaringen met de revalidatie.
De cliëntenraad denkt mee over ontwikkelingen en geeft advies aan het bestuur en de klachtencommissie.
Voorbeelden van dingen die door advies van de cliëntenraad eerder zijn verbeterd:
- Muziek draaien in de zaal tijdens het sporten.
- Meer ideeën geven aan deelnemers die na de revalidatie willen blijven sporten.
- Meedenken over de uitvoering van wetenschappelijk onderzoek.
- Meedenken over de inrichting van het kantoor.
- Advies geven over de website.
Leden
De cliëntenraad bestaat op dit moment uit:
- Jan Pols (voorzitter)
- Corrie Verbeek-Klaassen
- Ger van Loo
- Maarten Neelis
- Arno Duizendstra
- Betty Bonnema
- Emilie Aberson
- Simon Belgraver
Contact
Heeft u vragen of ideeën voor de cliëntenraad? U kunt contact met hen opnemen per mail: clientenraad@caprihr.nl.
De cliëntenraad is er niet om individuele klachten te behandelen. Daarvoor kunt u terecht bij de klachtencommissie.